Boek je zomerreis of rondreis nu met onze hoogste vroegboekkorting van maar liefst € 115 per persoon! 😍
Deze actie is geldig op alle zomerreizen en rondreizen en loopt nog tot zondagnacht 14 december.
Wees er nog snel bij, want de populairste accommodaties zijn als eerste volboekt! 😎
In heel veel appartementencomplexen en aparthotels in Novalja, Kroatië wordt er een borg gevraagd. In het geval dat er schade zou worden aangericht aan je appartement, studio of aan het appartementencomplex of als er voorwerpen kwijt raken, zal de eigenaar van je accommodatie jouw borg hiervoor kunnen gebruiken. Als je de accommodatie dus niet achterlaat in de staat zoals je deze gekregen hebt, mag de eigenaar/accommodatie partner een deel of geheel (afhankelijk van hoeveel schade er werd vastgesteld) inhouden.
⚠️ Let op: als er meer schade is dan dat er borg werd betaald, mag en kan jouw verblijf dit extra aanrekenen. Deze kosten zullen dan worden doorgerekend bij of na het uitchecken door je accommodatie.
Natuurlijk krijg je, als je je appartement of studio schoon achterlaat en het nodige respect toont naar het complex en personeel, je borg gewoon terug!
Om discussie over de schade achteraf te vermijden raden we aan, voor dat een van je vriend(inn)en het gemeenschappelijk zwembad in duikt of je wil testen hoe goed de vering van het bed is, een uitgebreide video te maken van je appartement of studio, en ook de nodige foto’s te maken. Dit om te voorkomen dat schade wordt aangerekend die al van tevoren aanwezig was in het appartement of studio. Deze foto’s en video’s kunnen dan indien nodig dienen als bewijsmateriaal achteraf.
Maak dus zeker de dag van aankomst & de dag voor je weer vertrekt naar huis, genoeg foto’s en video’s van de hele accommodatie. Dit zowel binnen als buiten van het eventuele zwembad. Als er iets kapot is bij het inchecken laat je dit onmiddellijk aan je Summer Bash crew weten én meld je dit bij de receptie van je accommodatie. De receptie of de verantwoordelijke van je appartement of studio zal dan het nodige doen en kijken om een oplossing te bieden. Kunnen ze het probleem niet oplossen of ontkennen ze dat er een probleem is? Breng dan je reisleider(s) op de hoogte. Zij zullen dan contact opnemen met je accommodatie om te kijken wat de mogelijkheden zijn om het probleem op te lossen. Ook als je zelf iets kapot maakt, laat je dit zo snel mogelijk weten aan de receptie van je appartementencomplex of aan de verantwoordelijke van je appartement of studio.
Bij het huren van een vakantiewoning is er geen wettelijk verplichte plaatsbeschrijving nodig. Dit is geheel ten laste van de huurder, in dit geval jullie, als Summer Bash jongeren. Daarom dringen we er echt op aan dat jongeren eventuele schade onmiddellijk melden aan hun reisleiders, dit met eventuele foto’s en video’s én dat ze bij het betreden van het appartement/studio ook alles duidelijk controleren.
De verantwoordelijkheid op het controleren van de accommodatie, zowel bij het inchecken als bij het uitchecken ligt volledig bij de jongeren zelf. Vandaar dat we er 100% op hameren dat er altijd foto’s en video’s worden gemaakt bij zowel het inchecken als bij het uitchecken én vragen deze goed bij te houden, mocht er achteraf schade worden vastgesteld.
Uiteindelijk is er maar 1 gouden regel:
Als jongeren zich als jongvolwassenen gedragen zouden er zich geen problemen mogen voordoen met betrekking tot de borg. Hier hebben we dan ook alle vertrouwen in!
Op heel veel vakantiebestemmingen moet je tegenwoordig een toeristenbelasting betalen. Als er veel toeristen naar een bepaalde locatie op reis gaan heeft een bestemming natuurlijk ook meer kosten aan onderhoud of schoonmaakkosten (bijvoorbeeld: stranden en straten schoon houden, wegen onderhouden, politie, onderhoud toeristische faciliteiten...). Om deze extra kosten te betalen mag en kan een gemeente een bedrag vragen in de vorm van een toeristenbelasting.
In Novalja bedraagt de toeristenbelasting een vaste prijs per persoon. Hoeveel de toeristenbelasting bedraagt en hoe je deze moet betalen kan je hieronder terugvinden.
Na je verblijf in je appartement/studio wordt de accommodatie door een schoonmaakploeg schoon gemaakt. Zo kan de groep die na jou in de villa/bungalow zal verblijven, in een schone accommodatie aankomen. Je hoeft dus niet zelf alles af te stoffen of te dweilen maar we vragen wel om een paar basiszaken te regelen.
Onder deze basiszaken wordt verstaan dat je het appartement/studio bezemschoon achterlaat. Je hoeft dus zeker niet alles af te stoffen of te dweilen… maar er wordt wel verwacht dat de vaatwasser leeg is, het afval naar de aangewezen sorteerplek is gebracht en de handdoeken en bedlinnen zijn opgeruimd.
Na jouw vertrek zal de schoonmaakploeg de accommodatie grondig reinigen en het beddengoed en de handdoeken vervangen. Voor deze service wordt een vergoeding voor de eindschoonmaak in rekening gebracht door de leverancier. Hoeveel deze precies bedraagt en hoe deze wordt betaald, kan je hieronder terugvinden.
Voor de appartementen en studio's in Novalja wordt er een borg aangerekend van +- € 40,- per persoon. Zowel de borg als de toeristenbelasting dien je ter plekke, contant te betalen aan de accommodatie partner. De toeristenbelasting bedraagt +- € 10,- per persoon. Per appartement/studio geldt er ook een eindschoonmaakkost, deze komt uit op € 70,- per appartement/studio. Deze dien je van tevoren te betalen via je online account.
Zowel de borg als de toeristenbelasting dien je ter plekke contant te betalen bij de accommodatie partner. De eindschoonmaakkosten zijn kosten die van tevoren betaald dienen te worden. Dit kan je heel gemakkelijk betalen via je online account.
De eindschoonmaakkosten zijn verbonden aan de accommodatie en dient dus door 1 iemand betaald te worden. Gezien de hoofdboeker het aanspreekpunt is van de groep, zal deze kost doorgerekend worden aan de verantwoordelijke hoofdboeker. Het is dan aan jullie deze kosten onderling te verdelen. De eindschoonmaakkost is € 70,- per accommodatie.
Meer informatie omtrent de betaling van de borg, toeristenbelasting en eindschoonmaakkosten ontvang je van ons via mail, ongeveer 5 weken voor vertrek.
Tijdens het uitchecken zal je dan ook je borg terugkrijgen die je betaald hebt, als je je appartement/studio in oorspronkelijke staat weer teruggeeft en geen schade of overlast hebt veroorzaakt tijdens je verblijf. Als er borg wordt afgehouden dan zal de receptie of de verantwoordelijke van je appartement/studio je hier tijdens het uitchecken van op de hoogte stellen. Het bedrag om de schade te herstellen zal dan worden afgehouden van je borg.
Als je de borg contant betaalde, krijg je je borg ook contant terug tijdens het uitchecken. Betaalde je de borg met je pinpas of creditcard, dan zal het bedrag weer worden teruggestort op de kaart waarmee je de borg betaalde.
De terugbetaling van de borg gebeurd meteen bij het uitchecken aan je accommodatie. Het is dus jouw eigen verantwoordelijk de borg meteen terug te vragen bij het uitchecken van de accommodatie.
Belangrijk! Hou er rekening mee, als de schade aan de accommodatie opzettelijk werd aangebracht, de accommodatie partner mogelijks een administratieve kost aanrekent van € 55,- per accommodatie. Werd de accommodatie abnormaal vies achtergelaten of het afval werd niet gedeponeerd in de daartoe bestemde vuilniscontainers, kan de accommodatie partner een minimaal bedrag van € 40,- per persoon aanrekenen boven op de eventuele schade.
⚠️ Let op! Wanneer je een appartement/studio hebt geboekt in Novalja ben je automatisch akkoord gegaan met deze pagina en alle voorwaarden hieraan verbonden.

Summer Bash is een vergund reisbureau met licentienummer 9659 gespecialiseerd in betaalbare, betrouwbare en begeleide jongerenreizen.