In alle appartementen in Albufeira wordt er een borg gevraagd. In het geval dat er schade zou worden aangericht aan het appartement of als er voorwerpen kwijt raken, zal de appartement eigenaar jouw borg hiervoor kunnen gebruiken. Als je de accommodatie dus niet achterlaat in de staat zoals je deze gekregen hebt, mag de appartement eigenaar/accommodatie partner een deel of geheel (afhankelijk van hoeveel schade er werd vastgesteld) houden.
⚠️ Let op: als er meer schade is dan dat er borg werd betaald, mag en kan jouw verblijf dit extra aanrekenen. De accommodatie partner laat het ons binnen een afgesproken tijd weten als er schade is. Als de schade de betaalde borg overschrijdt, zijn wij verplicht deze kosten door te rekenen aan jullie. Als dit het geval zou zij, houden wij jullie uiteraard via de mail op de hoogte.
Natuurlijk krijg je, als je het appartement schoon achterlaat, je borg gewoon terug!
Om discussie over de schade achteraf te vermijden raden we (ten sterkste) aan, voor dat een van je vriend(inn)en het zwembad in duikt, of je wil testen hoe goed de vering van het bed is, een uitgebreide video te maken van het appartement, en ook de nodige foto’s te nemen. Dit om te voorkomen dat schade wordt aangerekend die al aanwezig was in het appartement. Deze foto’s en video’s kunnen dan indien nodig dienen als bewijsmateriaal achteraf.
Maak dus zeker de eerste dag van aankomst & de laatste dag voor je weer vertrekt naar huis, voldoende foto’s en video’s van het hele appartement/accommodatie. Dit zowel binnen in je appartement als buiten van de tuin en het zwembad. Als er iets kapot is bij het inchecken laat je dit onmiddellijk aan je Summer Bash crew weten. Ook als je zelf iets kapot maakt, laat je ons dit zo snel mogelijk weten zodat we dit zo snel mogelijk kunnen doorgeven om zo extra kosten te vermijden.
Mocht je dus later in de week opmerken dat er iets kapot is of niet goed werkt in het appartement, laat het dan direct weten aan je Summer Bash crew ter plaatse en stuur een foto of video er bij. Zo kunnen zij direct contact opnemen met de appartement partner en indien nodig een serviceteam laten langskomen om het te repareren.
Bij het huren van een vakantiewoning is er geen wettelijk verplichte beschrijving nodig. Dit is geheel ten laste van de huurder, in dit geval jullie, als Summer Bash jongeren. Daarom dringen we er echt op aan om te zorgen dat jongeren eventuele schade onmiddellijk melden aan hun reisleiders, dit met eventuele foto’s en video’s én dat ze bij het betreden van de vakantiewoning ook alles duidelijk controleren.
De verantwoordelijkheid op het controleren van de accommodatie, zowel bij het inchecken als bij het uitchecken ligt volledig bij de jongeren zelf. Vandaar dat we er 100% op hameren om te zorgen dat er altijd foto’s en video’s worden gemaakt bij zowel het inchecken als bij het uitchecken én vragen deze goed bij te houden moest er achteraf schade worden vastgesteld.
Uiteindelijk is er maar 1 gouden regel:
Als jongeren zich als jongvolwassenen gedragen zouden er zich geen problemen mogen voordoen met betrekking tot de borg. Hier hebben we dan ook alle vertrouwen in!
Op heel veel vakantiebestemmingen moet je een toeristenbelasting betalen. Als er veel toeristen naar een bepaalde locatie op reis gaan heeft een bestemming natuurlijk ook meer kosten aan onderhoud of schoonmaakkosten (bijvoorbeeld: stranden en straten schoon houden, wegen onderhouden, politie, onderhoud toeristische faciliteiten...). Om deze extra kosten te betalen mag en kan een gemeente een bedrag vragen in de vorm van een toeristenbelasting.
In Albufeira bedraagt de toeristenbelasting een vaste prijs per persoon. Hoeveel de toeristenbelasting bedraagt en hoe je deze moet betalen kan je hieronder terugvinden.
Na je verblijf in je appartement wordt de accommodatie door een schoonmaakploeg schoongemaakt. Zo kan de groep die na jullie in het appartement zal verblijven, in een schone accommodatie komen. Je hoeft dus niet alles af te stoffen of te dweilen maar we vragen wel om een paar basiszaken te regelen.
Onder deze basiszaken verstaan wij dat je het appartement bezemschoon achterlaat. Er wordt verwacht dat de vaatwasser leeg is, het afval naar de aangewezen sorteerplek is gebracht, de buitenruimte netjes is en de handdoeken en bedlinnen zijn opgeruimd.
Na jouw vertrek zal de schoonmaakploeg de accommodatie grondig reinigen, het zwembad schoonmaken en het beddengoed en de handdoeken vervangen. Voor deze service wordt een vergoeding voor de eindschoonmaak in rekening gebracht door de leverancier. Hoeveel deze precies bedraagt en hoe deze wordt betaald, kan je hieronder terugvinden.
Voor de appartementen in Albufeira wordt er een borg aangerekend van € 125,- tot € 200 per persoon en een toeristenbelasting van € 16,- per persoon. Per appartement geldt er ook een eindschoonmaakkost. Deze is afhankelijk van de maximale capaciteit van je appartement. Hieronder vind je een makkelijk overzicht terug:
Zowel de borg, de toeristenbelasting als de eindschoonmaakkosten zijn kosten die van tevoren betaald moeten worden. Dit kan je heel makkelijk betalen via je online account.
De borg bedraagt €125,- per persoon, afhankelijk van met hoeveel personen jullie verblijven, kan dit bedrag iets hoger zijn. Het exacte bedrag van de borg vind je terug in het online account. De toeristenbelasting komt op een bedrag van €21,- per persoon. De eindschoonmaakkosten zijn verbonden aan de accommodatie en dient dus door 1 iemand betaald te worden. Gezien de hoofdboeker het aanspreekpunt is van de groep, zal deze kost doorgerekend worden aan de verantwoordelijke hoofdboeker. Het is dan aan jullie deze kosten onderling te verdelen. Let op, de eindschoonmaakkost is verschillend per groep, zoals hierboven weergegeven.
Meer informatie omtrent de betaling van de borg, toeristenbelasting en eindschoonmaakkosten ontvang je van ons via mail, ongeveer 5 weken voor vertrek.
De terugbetaling van de borg gebeurt ook online. Als er geen schade werd vastgesteld aan het appartement na het uitchecken, zal de borg maximaal 21 dagen na het uitchecken uit je appartement, worden teruggestort. De terugbetaling gebeurt per persoon en op dezelfde rekening als die waarmee je de borg hebt betaald.
Als er schade werd veroorzaakt aan het appartement door het niet correct achterlaten van het appartement, en deze dus niet in zijn originele staat werd achtergelaten, kan het tot 30 dagen duren voordat de borg wordt teruggestort. Mocht er schade zijn en je borg geheel/gedeeltelijk wordt ingehouden, word je hiervan natuurlijk altijd zo snel mogelijk van op de hoogte gebracht via mail.
Wanneer de terugbetaling van de borg zal worden uitgevoerd is afhankelijk van de accommodatie partner. Zodra zij de uiteindelijke kost van de aangetroffen schade kennen en ons de nodige bewijsstukken en facturen bezorgen, brengen wij jullie meteen op de hoogte en storten we de resterende borg direct terug.
Meer informatie omtrent het in- en uitchecken in je accommodatie ontvang je van ons via mail en via de WhatsApp groep waar je als jongere wordt ingezet een aantal dagen voor vertrek. Via mail wordt ook nog eens uitgebreid uitgelegd hoe de terugbetaling van de borg zal gebeuren.
Belangrijk! Houd er rekening mee dat als de schade aan de accommodatie opzettelijk werd aangebracht er een administratieve kost van € 55,- per accommodatie zal worden aangerekend. Werd de accommodatie abnormaal vies achtergelaten of het afval werd niet gedeponeerd in de daartoe bestemde vuilniscontainers, zal er een minimale boete van €40,- per persoon worden aangerekend boven op de eventuele schade.
⚠️ Let op! Wanneer je een appartement hebt geboekt in Albufeira ben je automatisch akkoord gegaan met deze pagina en alle voorwaarden hieraan verbonden.

Summer Bash is een vergund reisbureau met licentienummer 9659 gespecialiseerd in betaalbare, betrouwbare en begeleide jongerenreizen.